2014-08-28

Uppdatering från limbo



Här kommer jag och bryter radiotystnaden lite. Ja, vi föll av bloggvurmen lite, kanske är detta ett startskott på ännu en vända eller så är det ett litet undantag från tystnaden. Tiden får utvisa. Jag skriver ner några saker nu i punktform, bara för att upplysa om vad som hänt i livet senaste tiden.

1. Jag har slutat skolan
2. Jag är arbetslös (typ)
3. Jag tar mina mediciner (90 mg cymbalta every day)
4. Ett långt förhållande har tagit slut. Ja, det stämmer, det visste ni inte om mig men jag har haft en boyfriend senaste två åren. Jag har inte velat skriva om det för jag vill inte dra in honom i emosfären vilket ni kanske förstår, men nu har vi gjort slut och det betyder att jag är en single lady igen.
5. Sedan jag blev single lady har jag mestadels utforskat fördelarna med detta
6. Jag har dessutom träffat en person som gör mig mycket glad och jag hänger runt med denne individ dag och natt sedan en tid tillbaka
7. Jag är inte så olycklig längre. Senaste gången jag var riktigt fetolycklig och emodriven var i mars. Sjukt va!!!
8. Jag går inte i terapi längre
9. Jag är pank
10. Jag super inte lika mycket längre. Ibland drogar jag lite men det känns okej.
11. Sommaren har gjort att min ofrivilliga viktuppgång har reducerats med sju kilo. Utan att ha lyft ett finger. Olycklig = fet, lycklig = smal?? I mitt fall. Irri.

Nu är det väl höst. Jag tänkte häromdagen hur rädd jag var för den här sommaren, speciellt när min långvariga relation tog slut, jag var så rädd att falla över kanten igen för jag vet att sommaren är en vansinnigt svår tid. För några dagar sedan konstaterade jag att det nog är höst nu, eller åtminstone snart. Och det betyder ju faktiskt att jag klarat det. Jag överlevde sommaren.

Ska nu bara överleva hösten också.
På återseende!
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar