2014-06-25

Uppdatering

Sitter på en obäddad säng i mitt lilla lilla korridorrum. Det är grejer överallt. Jag har ett litet ångestpirr i magen. Är fladdrig liksom. Det är lite som känslan inför nån stor prestation kombinerat med att nån självömkande gråt är nära nära. Nu ska jag flyttpacka. 



Innan jag flyttade till den här korridoren flyttade jag en gång i halvåret i tre år. Varje sommarlov och jul hade en gnagande oro om att jag måste hitta ny bostad. Och varje gång har det löst sig! Och den sista månaden inför varje flytt har jag kommit att hata dåvarande bostad och straffa den för att jag inte fått bo kvar genom att smutsa ner och strunta i den. Nu är det inte så! Nu har jag valt att flytta av egen fri vilja. Ihop till en stor härlig lägenhet tillsammans med den finaste människan i världen. Det känns stort och högtidligt. Men flytten väcker också minnen av andra flyttar vilket ger mig en stress. Jag älskar trygghet och kontinuitet och hatar förändringar. Så detta med att flytta är ett mycket traumatiskt kapitel för mig, trots att denna flytt är härlig och bra. 

Hanterar denna flyttstress med att sova och isolera mig. Helt ok. Tror att jag har en lätt dipp som jag ska fixa till medicinskt genom att öka venlafaxin. Onödigt att sova såhär mycket. Men nu ska jag i alla fall packa. Packa och lyssna på gamla sommarprogram. Känns tryggt och bra. 


Hudnytt!!! WG och jag var på Åhlens och skördade tusen små test från dyra märken! Så kul! Detta är resultat från de jag testat hittills (OBS att det handlar om ca 2 användningar så det är svårt att utvärdera på riktigt men ändå) 

Kiehls midnight recovery eye
Enligt Kiehlskvinnan ska den "reducera fina linjer, minska svullnad och mörka ringa under ögonen" detta genom "ökad blodcirkulation". Detta föreföll något märkligt eftersom ökad blodcirkulation nånstans ger mer svullnad!? Men hon gaggade nåt om lymfan och flöde och ja testet var ju gratis.. Resultat: hade puffigare ögon än nånsin när jag vaknade!! (Jag är alltid väldigt observant på puffning under ögonen eftersom jag ett tag var väldigt svullen och då trodde att jag hade njursvikt.. Orka mig själv alltså). Linjerna var ju lite mindre pga svullnaden och de mörka ringarna var som vanligt. Klart IG för denna produkt mtp att den kostar en miljard för typ 15 ml

Advanced Night Repair från Estee Lauder 
Luktade gott. Kändes lyxigt (så jävla dyrrrrrtt!. Huden var väl fin på morgonen. Det blir ett VG. Varken minus eller plus

Dermalogica daily microfoliant
UNDERBAR! Känner mig precis lagom peelad! Det är liksom mekanisk peeling som är extremt lätt, kornen är som bakpulver typ, och så kemisk peeling med nån syra. Huden är lystrig och mjuk. Älskar den!! Dock: dyr. Vet nån om det finns nån billig variant av denna? 


Puss å kram alla! /Queen Of the Najt

4 kommentarer:

  1. http://www.lumene.com/sv/2-1-detoxifying-mask-micro-scrub kanske kan vara nåt

    SvaraRadera
  2. Hooo hooo! Alltså, vad innebär att skaffa "små test"? Kör man en botanisering med ett butiksbiträde, djupdyker i ens behov & får med sig eller frågar man ba i kassan? Min enda erfarenhet är parfymprovssamlande :) :) :) (typ 9/10 är äckliga)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ho ho! Detta är min taktik: klä dig dyrt och värdigt (som om du skulle ha råd att köpa), gå till en disk tex kiehls. Säg: hej, jag är på jakt efter något exfolierande (exempel), är lite nyfiken på denna och denna. Fråga vilken som är bäst. Fråga sedan om dom har något litet prov så du kan utvärdera hemma. Om dom säger nej, säg: har du ingen liten burk att klicka i? Om dom säger nej: spotta henne i ansiktet och gå. Puss

      Radera