2014-06-15

Ett positivt inlägg!!

Tjabba tjobi alla!

Här kommer ett POSITIVT inlägg! Med hopp! 

Har ej skrivit här på ett tag så kan sammanfatta senaste veckorna: gjorde mina tentor, hade svåra sömnstörningar, fick ordning på dom, var glad å kreativ, blev trött trött trött, började sova, konstiga sömnen återkom, började jobba kväll, sova på dan osv osv

Senaste veckan: somna tre fyra, sova oroligt till tolv eller ett. Vakna å va ledsen å besviken. Äta nån konstig mat, gå till jobbet å härda ut, hem å tillbaka till sängen

NEJ!! Stopp å belägg! Det är såhär det börjar ju. Oj oj oj man är så trött och man måste få vila, det är bra att sova, min kropp behöver sova och min hjärna behöver göra ingenting intalar man sig. Detta är FEL! Sömnen är ond och destruktiv! Att ligga i sängen en hel dag är inte att vara snäll mot sig själv, det är att vara jättedum och elak. 

Och nu mina vänner ska ni få höra! Igår insåg jag vart detta barkade. Bestämde mig för att bryta. Köpte god snäll söt mat som jag kan ha när jag vaknar. Gjorde ett litet schema. Började lyssna på en ny mysig ljudbok. Kom ihåg vad jag lärde mig i terapin om detta beteende: man måste staga upp dagen och ta sig upp och ut! Det är det absolut viktigaste. Så idag har jag gjort det! Ätit frukost, nu dricker jag kaffe och ska njuta av en god bok för första gången på ett år. Det ni! 

Kramar från Queen Of The Najt

1 kommentar:

  1. Hallo, vad jobbar du med för någe?

    SvaraRadera