2014-06-15

Dejta i telefonen

Jaha jag har skaffat appen Tinder. det är en jätteytlig dejtingapp där man helt hjärtlöst trycker ja eller nej på fölk baserat på hur de ser ut. Trycker båda parter ja så kan man börja chatta. Ja ni fattar grejen.

Grejer detta lett till:
1. Jag får mycket bekräftelse.
2. Det plingar mycket i telefonen
3. Jag känner en lätt avsky mot sk "snubbar"

Anledning (eller en av dom) till nr 3 är att snubbarna på tinder har så sjuka bilder. Det finns några olika kategorier som verkar överrepresenterade. Det är dessa:

1. Kille som hänger med djur. Oftast hund, men även katt, häst, tiger (fattar ej detta, det finns väl typ bara 2000 tigrar kvar i hela världen? hur fan kan så många killar på tinder ha träffat en tiger?), kamel.
2. Kille som golfar/åker skidor/surfar/seglar
3. Kille som hänger med nån tjej? Typ sitt ex från midsommar förra året. Eller ibland, kille som hänger med en grupp tjejer typ som att detta skulle signalera: Jag är kompetent, tjejer gillar mig, jag har tjejkompisar!!!
4. Kille med bar överkropp
5. Kille med gitarr/kille med trummor/kille som sjunger i en mikrofon
6. Kille i arbetslivet. Oftast: Militär, kock, fotograf, pilot, ibland läkare/sjuksköterska

Här är några exempel som jag rafsat ihop under ett par minuters swipeande.


Annan observation är att tjejerna på tinder typ aldrig har några attribut på sina bilder så som killarna. Killarna tar till ett attribut såsom en gullig hundvalp eller ett gevär men tjejerna ÄR själva attributet. Shiiiiiiitttttt man kan ju balla ur för mindre!!!!!! Detta är ingen världsomvälvande analys jag vet, men jag tänker tindra vidare så jag var tvungen att ventilera.

Adjöss
/WERKIN' GIRL

2 kommentarer:

  1. många killar har också en bild där de står och hänger med en killkompis. man vet alltså inte vem av dem man ska gilla alternativt avvisa. någon kväll när jag var ute fick jag feeling och började faktiskt chatta med cirka tjugo pers som "matchat". typ ingen av dem svarade tillbaka, förutom en som var jätteangelägen om att träffas inom den närmaste timmen. sen dess har det bara varit en som har skrivit och han frågade om jag var ett spöke ...
    :'(

    SvaraRadera
  2. haha ja tinder är så jävla tramsigt egentligen. men jag träffade faktiskt en dude som jag håller på och dejtar nu så helt miserabelt är det inte. man måste ba scrolla förbi några tards innan man hittar en vettig lol

    SvaraRadera